Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.06.2019 09:10 - 9.6.19
Автор: emi1ts Категория: Други   
Прочетен: 3664 Коментари: 8 Гласове:
18


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

 *
 **
         image

                       ПРИТЧА: ЗАЩОТО СМЕ ТАКИВА

       изт:  https://poznanieto.bg/

В Индия разказват за един добър и хрисим човек, който всяка сутрин се молел в река Ганг. Веднъж след молитва забелязал отровен паяк, който се давел във водата. Човекът го взел в шепите си и го отнесъл на брега. Вмомента, в който го оставил на сушата, паякът го ухапал.

 Но без сам да разбира как, молитвите му за света обезвредили отровата. На следващия ден се повторило същото.

Не ще и питане, на третия ден, щом мъжът нагазил до колене във водата, отново видял паяка, размахващ отчаяно крачета във водата. Когато понечил да го вдигне, паякът го попитал с човешки глас:

“Защо го правиш? Не виждаш ли, че всеки път те хапя?”.

А добрият човек отговорил: “Защото съм такъв!”.

image

Има много причини да бъдем добри, но може би никоя не е толкова задължаваща, колкото духовния факт, че сме такива каквито сме. Просто така сме устроени. Паяците хапят. Вълците вият. Мравките градят планини, които никой не забелязва. А човешките същества се вдигат едно друго, когато паднат, независимо от последствията. Дори когато другият хапе.

Някой казват, че глупакът никога не се учи от собствените си грешки, но аз виждам в тази притча красотата на кокичето, което всяка пролет пробива снега и леда. Това е, което крепи света. Кокичетата нямат чувство за мисия и великодушие. Те не са нито алтруисти, нито саможертвени. Просто растат и красят света, защото са такива.

Що се отнася до нас, когато някой залитне, ние посягаме да го уловим. Когато любим човек заплаче, се опитваме да го утешим. Защо? Защото сме такива. Често съм протягал ръка с усещането, че допускам грешка. И се е случвало, също като мъжа в реката, да бъда ухапан. Но това няма значение- аз просто съм си такъв. Всички сме такива. Протегнатата ръка е по- важна от ухапването.

Истината е, че предпочитам да ме мислят за глупак пред това да не вярвам.

– Спомнете си случай, когато сте били добри без причина. Може да е нещо съвсем простичко- вдигнали сте нещо, което друг е изпуснал, или сте хвърлили трохи на птици.

– Помислете за това, което тези постъпки са дали на вас самите. Усетихте ли да ви изпълва лекота? Почувствахте ли се по-енергични, по-млади, по-открити в сърцето си?

– Потопете се в деня, без да полагате съзнателни усилия да бъдете добри. Запазете единствено нагласата, която ви позволява да сте наистина такива, каквито сте, и да правите това, което вътрешния глас ви подсказва.


image




Гласувай:
19



Следващ постинг
Предишен постинг

1. toti55 - Поздрави!
09.06.2019 09:34
Много смислени мисли, :).
Цветен ден!

Успех!
цитирай
2. emi1ts - Благодаря!
09.06.2019 10:08
toti55 написа:
Много смислени мисли, :).
Цветен ден!

Успех!

Да!И аз така мисля!Хубав неделен ден и успешна нова седмица!
цитирай
3. mrazekoff - Когато
09.06.2019 10:16
човек е добър, той не прави сметка как ще се реагира на добрината му. Той не мисли за последствията. Добрината извира от неговото сърце и душа. От известно време (като става въпрос за птиците) храня гълъбите които се навъртат около мен на пейка на която съм седнал. Правя го, когато съм взел някаква закуска, или пакетче фастъци. Правя го между другото... От два месеца съм забелязал, че има птици, които кацат на ръката ми и си кълват зрънцата от шепата ми. Усещането е прекрасно. Чувстваш малките крачета как пристъпват нетърпеливо и ти става много приятно. Добрината не е присъща на всички. Може би, забързани в напрегнатото си ежедневие не забелязваме най-важното - това, че не сами на този свят, че можем да отделим минута - две внимание на света около нас,а той - света ще ни се отблагодари със своето разнообразие. Стига само да намерим време, сили и желание за този жест! Прекрасни летни дни ти пожелавам!
цитирай
4. emi1ts - Благодаря ти!
09.06.2019 10:58
mrazekoff написа:
човек е добър, той не прави сметка как ще се реагира на добрината му. Той не мисли за последствията. Добрината извира от неговото сърце и душа. От известно време (като става въпрос за птиците) храня гълъбите които се навъртат около мен на пейка на която съм седнал. Правя го, когато съм взел някаква закуска, или пакетче фастъци. Правя го между другото... От два месеца съм забелязал, че има птици, които кацат на ръката ми и си кълват зрънцата от шепата ми. Усещането е прекрасно. Чувстваш малките крачета как пристъпват нетърпеливо и ти става много приятно. Добрината не е присъща на всички. Може би, забързани в напрегнатото си ежедневие не забелязваме най-важното - това, че не сами на този свят, че можем да отделим минута - две внимание на света около нас,а той - света ще ни се отблагодари със своето разнообразие. Стига само да намерим време, сили и желание за този жест! Прекрасни летни дни ти пожелавам!

Много ме зарадва , развълнува и докосна споделеното от теб.Така е!Много често сме забързани и не усещаме красотата и цветността около нас!А те са богатството и усещането за пълноценното изживяване на всеки уникален наш ден!Ти успяваш да постигнеш тази ценна връзка за което те поздравявам и се радвам за теб!:)С пожелание за прекрасни,цветни дни ,радостни и щастливи изживявания!
цитирай
5. donchevav - Споделям всичко - и за паяка, и за ...
09.06.2019 15:58
Споделям всичко - и за паяка, и за кокичето, за птиците и хората. И ми олекна - глупостта, в която често се упрекваме с мъжа ми, че все искаме да споделим с другите това, което имаме, намери своя отговор: "Защото сме такива!" Мисля, че този израз е ключ към най-висша хармония в света. Паякът хапе просто защото е паяк. Хейтърът напада, защото е хейтърите. Убиецът е такъв, защото е такъв:))) Хм, нещо куца в тази теория, когато я приложим към социалния феномен или патологиите, но за природността действа. Достатъчно е да се вслушваме в гласа на природното в нас, да бъдем естествени и позитивни - да проявяваме онова, което наистина сме - и със сигурност ще се почувстваме по-добре приети в света, по-пригодни.
Благодаря за чудесната притча, мила Еми! Прегръдка, приятелко! Успешна седмица!
цитирай
6. emi1ts - Благодаря мила Вени!
09.06.2019 17:19
donchevav написа:
Споделям всичко - и за паяка, и за кокичето, за птиците и хората. И ми олекна - глупостта, в която често се упрекваме с мъжа ми, че все искаме да споделим с другите това, което имаме, намери своя отговор: "Защото сме такива!" Мисля, че този израз е ключ към най-висша хармония в света. Паякът хапе просто защото е паяк. Хейтърът напада, защото е хейтърите. Убиецът е такъв, защото е такъв:))) Хм, нещо куца в тази теория, когато я приложим към социалния феномен или патологиите, но за природността действа. Достатъчно е да се вслушваме в гласа на природното в нас, да бъдем естествени и позитивни - да проявяваме онова, което наистина сме - и със сигурност ще се почувстваме по-добре приети в света, по-пригодни.
Благодаря за чудесната притча, мила Еми! Прегръдка, приятелко! Успешна седмица!

Много се радвам че споделяш този начин на мислене!Така е!Да бъдем естествени и да проявяваме това което сме в момента е най - доброто макар и да не е толкова лесно:)Благодаря ти мила приятелко!Любимото ти време- лятото наближава стремително!:)Прегръщам те с пожелание за хубави юнски дни! Успешна нова седмица!
цитирай
7. nebonebo - Хрисимостта
13.06.2019 11:05
и добротата винаги предизвикват размисли у мен, откакто се помня. Така съм устроена... Към това се стремя в житейския си път. Срещите ми с благи, хрисими хора ме даряват с поуки и винаги има нещо ново за усвояване...
Благодаря, Еми! Мъдра притча и мисли!
Слънчеви дни! :) <3
цитирай
8. emi1ts - Благодаря ти Дени!
13.06.2019 12:05
nebonebo написа:
и добротата винаги предизвикват размисли у мен, откакто се помня. Така съм устроена... Към това се стремя в житейския си път. Срещите ми с благи, хрисими хора ме даряват с поуки и винаги има нещо ново за усвояване...
Благодаря, Еми! Мъдра притча и мисли!
Слънчеви дни! :) <3

Много ме зарадва с присъствието си при мен!:)Мога да кажа ,че освен да мисля за това се възхищавам и се радвам когато открия тази доброта и благост и да съм благодарна ,че има такива хора!Ценна е срещата с тях и винаги има какво ново да научим както казваш!Благодаря ти отново!Прекрасни дни ти пожелавам искрено!:)<3
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: emi1ts
Категория: Други
Прочетен: 1712737
Постинги: 583
Коментари: 3953
Гласове: 30810
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031