Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.06.2014 21:48 - Притча за мечтите
Автор: emi1ts Категория: Други   
Прочетен: 4429 Коментари: 2 Гласове:
12

Последна промяна: 18.06.2014 23:10

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Един мъж мечтаел за по-добър живот.Не му харесвал домът,в който живеел,дрехите които носел.Въобще,нищо от това,което го обкръжавало.Питал се,защо някои имат всичко,за което може да се мечтае ,а той няма нищо."Само ако имах хубава къща,красива жена  и много пари,бих могъл да бъда щастлив"-мислел си той по цели дни.
 ........и веднъж срещнал Вълшебник.
-Чух мислите ти-казал Вълшебникът-И съм готов да ти помогна.Кажи ми какво искаш и ще изпълня желанието ти.
 Мъжът отначало не можел да повярва на щастието си:
-Нима става така?Просто да поискам и всичко да се изпълни!Навярно ще искаш нещо  в замяна?
 Но  Вълшебникът отвърнал,че нищо не му трябва.
-Ти се молиш отдавна и помислих,че точно знаеш какво ти е нужно.Просто поискай и ще се сбъдне!
-Чудесно!-зарадвал се мъжът-Трябва ми голяма,луксозна къща.Жена -красавица,но да умее и да готви.Нужно ми е още да имам винаги много ,много пари!
-Добре-казал Вълшебникът-Легни да се наспиш и като станеш утре,ще имаш всичко това.
 Действително,на следващата сутрин мъжът се събудил в голям , разкошен дом, пос рещнала го ослепителна крсавица,а закуската вече била готова.Всичко било великолепно.В банката имало открита сметка на негово име и колкото и да теглел от нея,тя непркъснато се попълвала.Отначало мъжът не можел да повярва,че това се случва с него.Той бил просто във възторг!
 Но минавали дни и месеци,в живота му нищо не се променило.И той не можел да разбере,какво все пак не му достига,какво може още да му е нужно,когато има всичко.Със сигурност чувствал,че,така и не е придобил желаното щастие.И отново започнал да призовава Вълшебника.
-Защо не съм щастлив,след като имам всичко?-попитал мъжът Вълшебника,когато той се появил отново.
-Изпълних всичко,което поиска.Наслаждавай се на щастието си!
-Не мога.Чувствам се самотен в този огромен дом.Красивата жена не ме радва,парите не ми носят удовлетворение.Защо?Отговори ми Вълшебнико!
-Ти поиска дом,но не топлина и уют в него!Поиска красива жена,но не и любов и разбиране!Поиска пари,но не и свободата,силата и радостта които могат да ти донесат!
Мъжът се зарадвал:
-Благодаря ти!Стана ми напълно ясно и искам всичко това.Дай ми го!
-Е,след като всичко си разбрал,иди и го създай сам!-казал Вълшебникът и изчезнал.
 Мъжът се пробудил в предишния си дом,сам,без жена и пари.Но затова пък притежавал увереността и знанието за това,което наистина иска.

                                                
image
 



Гласувай:
12



Следващ постинг
Предишен постинг

1. vilish - Знаем, че ...
19.06.2014 00:34
... щастието е относително понятие ... Където и да отиде човек, не може да избяга от себе си. И наистина е прекрасно да осъзнаем каква точно искаме...
Поздрави за избраната притча, Еми! :-)
цитирай
2. emi1ts - Благодаря vilish!
19.06.2014 07:16
Много ме впечатли тази притча,когато я прочетох за първи път!Както всички притчи -поучителна и мъдра.Според мен едно от най-важните неща,за които трябва човек да си даде сметка,преди да избере мечтите и целите си-да разбере кое ще го прави щастлив!
Поздрави!Хубав и усмихнат ден vilish:)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: emi1ts
Категория: Други
Прочетен: 1713449
Постинги: 583
Коментари: 3953
Гласове: 30815
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031